Alix, a young florist passionate about her work, is having a hectic day as a host of unusual customers come and go in her little store. Despite the joy of composing ad hoc bouquets for them, despite the essential bond that develops between her and her clients, and sometimes between the customers themselves, Alix seems increasingly stressed as the hands of the clock turn.