While his modest family had great hopes for him, Leopold, a 19-year old medicine student, fails at his final exam. He decides to hide the truth from them and accepts to enter the midwifery school, planning on joining back medical school later through a bridge. Raised exclusively among men, Leopold starts this course half-hearted. His tutor Nathalie, a strong-willed and experienced midwife, will soon make him change his view on this astonishing world and question his certainties.