Maxence is the last crystal blower at the glassworks. Obsessed with the disappearance of crystals, she searches tirelessly for the last blue crystal. Lana, a newcomer to the village, disrupts her daily routine. A slow-burning desire grows between the two women, and their encounter leads them to discover a long-buried legend.