Strelitzia, a fifteen-year-old teenager, is madly in love with Léo, a sixteen-year-old boy. She is torn between a desire for independence to live out this budding love and a conflict of loyalty towards her overprotective mother. The latter is married to a shy man who doesn't seem to invest himself in his role as a father. This new situation will upset the fragile family balance.