Police captain Emma Thélier is on holiday at her mother’s in the Charente-Maritime region when, while jogging in the forest, she discovers a man’s corpse. Because of her knowledge of the area and the initial findings, Emma is put in charge of the investigation. But she has to work with the gendarme captain Adrien Klévec, recently transferred here and with whom she spent the previous night. They weren’t supposed to meet again but now they are embarrassed at having to work together.