This is a love story. One of those hard to believe because they are true... The life of Lucie and Raymond should have been like other people's. But they were living in Lyon in 1943 and had chosen to fight the "black order", of overcome the humiliation of defeat, but alson to keep their dignity and continue to face each other. Raymond is arrested for the first time in March 1943. Lucie sets a plot to set him free for she cannot imagine life without him. Also, they took pledge to be togeather evey May 14th of their life...