Today is the big day: Andrea stars as the Blue Bird in her school play. But stage fright strikes, and she flees backstage, where a magical cape transports her to a golden palace in the clouds. There, she meets quirky friends: Slipper, Klutz, and Light who welcome her warmly. But when a Bird reminds her of the waiting audience, Andrea must choose between safety and courage. With a little help, she learns that to fly, you have to spread your wings.