In a Buddhist temple, young monks begin their meditation when the master arrives. One of the children is distracted by a sparrow and follows the bird outside the monastery. Here begins a walk off the beaten paths that goes to the tour of his lifetime. When he has become an old monk, he returns back to the temple where young monks are waiting for him. One of them is distracted by a sparrow.