One day, a little king was walking in the forest of his little kingdom and spied an extraordinary creature, white as snow and fast as the wind. The little king orders the knight Littlefoot to bring him the creature, but he fails. The little queen however manages to bring the unicorn to the castle. The mythical beast, although well cared for, falls sick. What could make her better?