Acis, the lover of Galatée, was killed by the Cyclops wild with jealousy. But Galatée transforms the blood of her unfortunate lover into river. With the course of the river Acis, in the places that he crosses, in its source, in the sea, various creatures meet, monsters, divinities or mere mortals. These waters are going to reflect their passions, their conflicts and will be the witness of their metamorphoses.