Little Snow, young Inuit, tries to capture a bird from the depths for, according to tradition, to pass into the world of aldulthood. But as the girl catches the bird, she falls into the bottom of a fjord so extraordinary as disturbing, that of Giant Dwarf, an ogre who has the power, by a simple sneeze, to change at will size. An initiatory tale for young and old.