Considered one of the best offerings from the highly variable director Georges Lacombe, the film stars Jean Gabin as Raymond, whose career as a railroad engineer is cut short when he is blinded in an accident. Unable to resign himself to his sightlessness, Raymond prefers to sit at home feeling sorry for himself. After much cajoling by friends and family, he enrolls in a school for the blind, where with the help of sensitive instructor Louise (Simone Valere) he comes out of his shell and starts life anew.