René Brunel (Robert Hossein) (believes himself above such bourgeois concepts as morality and conscience, which leads to his murder of a hateful old woman. A perceptive police inspector (Jean Gabin) wears down René's sociopathic tendencies, until the student--who has a conscience after all--breaks down and confesses.