François Cardinaud (Jean Gabin) is a middle-aged businessman, saddled with a restless young wife. When he loses his spouse to a handsome young juvenile delinquent, Cardinaud cannot control his envy and hatred. These negative emotions spread like diseases throughout hi's hometown, leading to a tragedy of unexpected dimensions.