Andre Laurent, the captain of a tugboat, married Yvonne ten years ago. She has a heart disease but does not want to tell him. She dreams he quits the job for they can live quietly. One night, during a sea rescue, he meets Catherine. She wants to leave her husband, the captain of the rescued ship. She is a beautiful and unusual woman...