The tree looks at the man. The man stretches out his arms. The tree makes sounds, sounds that become syllables and syllables become words, words that come out of its trunk, its branches, its roots, and the earth. The man wraps his arms around its trunk. He smells scents he has never smelled before, and then a few lines from Dante's Divine Comedy spring to mind: If you break off a twig, what you will learn will drive what you are thinking from your head.
Claude is a master of images. His cinematic compositions are incredibly talented and make us enjoy and dream. This new work once again surprises and captivates us. Scenes of enormous beauty and dynamism fill the screen, naturally drawing the viewer in. Superlative direction. Super cool !