Laetitia and Matteo, both in their fifties, are on a rugged island. They are waiting for a wave that will submerge the world and are wondering who they will agree to save on their island. Laetitia, a humanist, and Matteo, a realist, are torn on the subject, which reawakens their relationship difficulties. Until the wave arrives.