A polyphonic narrator — filmmaker, parent, forest, insects, fungi, childcare worker — declare their absolute refusal of labor exploitation, and their necessity to join collective bodies in resistance. Who ordered legibility? In an incantation to conjure authority, the film unfolds the connections between the inventions of nuclear families and managed forest plots as controllable normalized units of profitability. Extra Life (and Decay) celebrates hospitality as a survival tool to fight morbid politics of isolation. An ode to the multitude, the illegible, the unmeasurable.