ALTERRENATIVE VOYAGES is a discovery series that approaches the world from the perspective of sustainable development, environmental protection, and local initiatives.
As it visits different countries and regions, the series highlights protected areas and those who work to ensure they remain so, offering an alternative way to discover the world that is inspiring and joyful, respectful and reasonable.
Each episode illustrates positive experiences and initiatives in terms of respect for the environment, preservation of natural resources, solidarity economy, and heritage promotion.