May 29, 1962, a group of intellectuals from Hebrew University in Jerusalem openly oppose the application of the death sentence handed down in the trial of war criminal Adolf Eichmann . The group sent a petition to President Yitzhak Ben Zvi calling for the sentence to be commuted. This documentary looks back on a debate that at the time aroused historians, philosophers and Israelis .