Though he proclaimed to have descended from space, cosmic jazz musician Sun Ra did indeed come from planet Earth. To be exact: Birmingham, Alabama. Through a documentary portrait of the city over time, lovingly crafted in collaboration with its community, The Magic City - Birmingham According to Sun Ra illuminates the mythical origins of an artist cloaked in mystery.