Following the sudden death of her father, Roxane embarks on a journey into her personal memories on the island of Oléron, the place where she grew up. Through a treasure trove of video archives entrusted to her by Jean-Michel, an island resident who filmed life on this island for over fifty years, Roxane takes us into a world of memories through encounters with strangers on the island from the 1960s to the present day, evoking Proustian madeleines in each of us.