Today, researchers no longer consider aging to be an irreversible phenomenon, but rather a disease that can be treated. To achieve this, scientists are exploring various avenues with the aim of reducing biological age, which, unlike chronological age, reflects an individual's physiological or functional state. Administering a popular anti-diabetic drug to prevent age-related diseases, destroying aging cells by targeting them with pharmacological treatment, transfusing blood from a young person to an older person, gene therapy using reprogramming to rejuvenate cells... These innovations are attracting a growing number of Silicon Valley billionaires, who are always on the lookout for promising investments. But while these techniques have not yet been developed on a large scale, physical activity and fasting, two of the most effective anti-aging practices according to studies, can be practiced regularly and at low cost.