Tom the Tow Truck has a garage where he helps all his friends in Car City whenever they need repairs or a go in his special car wash. He often helps Matilda the police car, Krokomile the naughty racecar, Marley the monster truck and even Troy the train. At the end of every job, he often gives them a special gift to help solve their latest problem.