The cartoonist Gerard Lauzier wrote this satire of psychologists, their practice, and the whole idea of group therapy, around Marc (Patrick Dewaere), a psychologist who may need more help than he gives. Right now, Marc is living in the countryside with Colette (Anny Duperey), but not without difficulties. He plans to conduct a group therapy session at his home one week-end, something that soon unravels because of the sudden arrival of Marc's former girlfriend and her lover. Several years ago, the lover was Marc's trusted friend, until he not only stole Marc's girlfriend, but also his car, and his money. The former girlfriend and former buddy, and their partner in crime are hiding out from the police, and intent on using Marc's property until they are safe. Group therapy, Marc, and Colette will never be the same by the time the week-end is concluded.
This modest, lovely comedy boasts most of the elements we expect from farce - a country house setting, suspended from 'reality'; a cast of stereotypes supporting a hero who becomes increasingly emasculated by sexual complications, involving his wife, his mistress, and a homosexual; the intrusion of unexpected characters, in this case a trio of gangsters; intricate plot twists, involving much running about the house; repeated deferral of sexual gratification; and, after all seems lost, a happy, if weary, ending.