A bank robber, the Villain, returns after 20 years absence to hide at his mother's place. Maniette, his mother, is naive and bigoted. He couldn't find a better place to lie low. But Maniette discovers her son's true nature and decides to set him on the right path. A duel, as farcical as it is merciless, ensues between mother and son.