Roland, a Charlie Chaplin character of modern times, finds a police uniform and puts it on to get lunch at a police station where he meets a magnificent and desperate woman. Her in-laws refuse to give her back her sibbling because of her past. This social case becomes the reason of our hero's existence. He decides to do justice himself putting on his new uniform. But his natural clumsiness and his determination bring him in a dreadful intrigue when he mixes up the name of the in-laws with the name of a media friendly business man...