During the war, in Amsterdam, a young woman undergoes therapy. Her name is Etty Hillesum.
At 27 years old, driven by a deep desire to live, Etty embarks on a spiritual and emotional journey, which she recounts in her diaries. In them, she reveals her tumultuous romantic relationship with psychologist and chirologist Julius Spier, a relationship that becomes the catalyst for a radical inner transformation, which intensifies as the dangers surrounding her as a Jewish woman worsen, ultimately leading her to an extraordinary act of solidarity.