Between 1906 and 1954, Henri Matisse created over twenty paintings exploring the theme of dance. This subject shaped many of his artistic choices, influencing his style and technique. Movement and dance were constant sources of inspiration for the master of colour throughout his lifelong work.
An immersive, dance-led journey through Henri Matisse's most iconic works, Dance Dance Dance - Matisse invites viewers to step inside his world featuring an original choreography by Sarah Silverblatt-Buser, in which the user takes part, it pays tribute to the vibrant movements and colours that define his art. This journey into dance and painting grants an intimate view into the creation of some of his greatest masterpieces, including La Danse de 1909 (The Museum of Modern Art, New York), La Danse de Merion (Barnes Foundation, Philadelphia), La Danse inachevée, and La Danse de Paris (Mu-sée d'Art Moderne de Paris).