This film is a musical and visual portrayal of the life of Maurice Ravel, featuring his timeless masterpieces and a look into his more intimate work through a variety of musical forms and theatrical scenes.
His music is brought to life through stunning architecture, fascinating rooms and charming spaces. The use of 360° spatial sound recording and mixing gives viewers a unique and immersive sound experience, while cinematic techniques enhance the film with modern visuals.
After QUINTE & SENS, which won the Grand Prix Italia 2022 award, directors François-René Martin and Gordon are continuing their work on classical music with the aim of redesigning the notion of musical films.