Adapted from the non-fiction book ‘‘Quand tu écouteras cette chanson’’, praised both in France and abroad, by the writer Lola Lafon who in August 2021 spent a night at the Anne Frank House in Amsterdam, in the very annexe where the young teenager lived in hiding with her family from July 1942 until their arrest on 4 August 1944, the film questions the collective memory and sheds a new light on the teenager who wanted to be a writer before becoming an icon.