In 1952, Anita Conti, France's first female oceanographer, embarked on a trawler to share the hard life of Atlantic cod fishermen, alone with her camera and sixty men for six months. Using her 16mm film rushes and photographs, the film reveals her scientific and yet tender gaze for the workers of the sea. This pioneering woman foresaw the need to protect the oceans.This film explores the modernity of her struggle, as well as the hazy, rhythmic beauty of her writing and photography.