At elementary school, Ponge, a 9-year-old girl, tries her best to play soccer with the boys who won't pass her the ball. Annoyed, she isolates herself and comes face to face with a group of colorful young girls who are about to upset the established order in the playground. They call themselves: Les Mousses!