Set on a tropical island, the 78 episodes of the series describe the unlikely friendship between a little girl and an alien. In the course of their adventures, Fatou, who is carefree, playful and sometimes a pest, and Roger, a clumsy alien with the power to animate objects, set off a series of little accidents that sometimes turn into major disasters, but (almost) always end up in good humour.