“Ernest & Rebecca” recounts the wacky daily lives of two best friends who have nothing in common: a little girl aged 6 and a half and her microbe friend, whose existence she must hide to prevent him from being captured by Dr. Fakbert. Together, they pull out all the stops, and thanks to Ernest's strange powers, they come up with the most heart-stopping plans to achieve their goals.