The story follows the life of Willow the fairy, and her reformed ogre husband Gregore, who are not allowed to get married as per Fairyland rules. They move out to Planet Earth, where they try and fit into society as normal human beings with their children, Tom and Cindy (named after Tom Thumb and Cinderella) and their Aunt Ferocia.