Holed up in a penitentiary in the heart of the Nevada desert, the Dalton brothers, considered the most dangerous brigands in the West, aspire to regain their freedom, but to no avail. Every stratagem devised by Joe, the eldest Dalton, invariably ends in failure. Whether they try to use Rantanplan, the General Manager's dog, or take advantage of one of the mistakes made by the General Manager's entourage, their escape plan is always compromised. After escaping, they set about robbing the towns, but always return to their cells.