Set in the year 52BC, when as we know Lutetia (Paris) was entirely occupied by Romans. The indomitables, a group of four-legged revolutionary Gauls led by Idefix, are still fighting the town’s romanization. In the Louve, a fortified roman palace, General Labienus and his pet cat ‘Monalisa’ must finish transforming Lutetia into a proper Roman city before they can return home to Rome, tasting victory at last. Luckily Idefix and his furry friends don’t intend to sit back and watch it happen!