These four friends may look like ordinary second graders at Doodlewitz Elementary School, but they’re anything but. That’s because when animals around the world get into trouble, something incredible happens: Matt, Jia, Emma and Tim receive a special signal on their high-tech backpacks, alert-ing them to the trouble. Now the friends put their ordinary school lives on hold and leap into action, transforming into an incredible rescue team known as the Petronix Defenders!