What excuses can they find for themselves? When a traitor denounces Ukrainian resistance fighters in an occupied region, they are almost systematically tortured. Often to death. How, then, can Ukraine not sink into a vendetta? How can justice be served in a country at war? Between the thirst for revenge and the will to assert itself as a European state under the rule of law, the Ukrainian justice system is caught up in the storm of war.