Alain Prost, nicknamed ‘the Professor’ for his deeply analytical approach to motorsport, is one of the most successful drivers in the history of Formula 1, winning four championship titles and 51 races. Featuring exclusive interviews with Alain Prost and with leading figures from the industry, including pilots Damon Hill and Jackie Stewart, and former F1 chief executive Bernie Ecclestone, the series traces Prost’s extraordinary career, from modest childhood to F1 champion, and the many struggles he had to face, from the illness and death of his brother to public hatred and his intense rivalry with Ayrton Senna.