Based on the true story of Marguerite de la Rocque, a young noblewoman abandoned in the wilderness of 16th century Canada. Condemned for being pregnant with a child born from a violent assault, she’s abandoned with her rapist and her maid on a deserted island near Terre-Neuve. Marguerite must survive two harrowing years on the «Island of Demons,» facing starvation, the relentless cold, and the brink of madness. Stripped of everything, she confronts not only the savage elements but also the oppressive patriarchal and religious structures that seek to destroy her spirit. As she battles to keep herself and her unborn child alive, Marguerite’s journey becomes one of profound transformation and emancipation. Her incredible survival story, rooted in history, reveals the enduring power of the human spirit in the face of overwhelming odds.