24 February 2022. Russia launches a military attack on Ukraine while Lieutenant Anaïs Collet is on leave in a surrogacy clinic in Donbass. She and her partner find themselves trapped with other French couples. As the Russian army is just a few kilometers away from the maternity hospital, should they wait for the birth of their child or must they flee as quickly as possible?