Paris, 1993. Selma, 17, grows up in a bourgeois and secular Berber family. After meeting Julien, the dashing young man she's attracted to, she realizes for the first time how restrictive the rules of her patriarchal family are and how they prevent her from blossoming. As radical Islamism rages in Algeria, her family’s homeland, and her family collapses, Selma discovers the power of her own desire. She’s a fighter. Drawing strength from those closest to her, she begins her quest to become a free woman and follow her own path.
Kamir Aïnouz paints a complex portrait of a young woman, free and determined to take control of her life, played by Zoé Adjani. A coming-of-age film that questions a family story as much as colonial history, and that challenges a patriarchal system.