La Petite Ecole d'Hélène is a school where nothing really happens like in any other school. Here, 6-year-old Hélène is the teacher, and her toys and stuffed animals are her pupils. Needless to say, Hélène doesn't have the experience of a real teacher, and her class of very special pupils gives her quite a bit of trouble. Fortunately, Hélène has a big heart and a lot of energy and joy to share with her little protégés. Together, little Hélène and her funny class always manage to find solutions to make every day at Hélène's Little School an unforgettable experience !