Mehdi's life lies on a fragile balance. He plays the role of the perfect Algerian son for his mother Fatima, while hiding his relationship with Léa and his passion for French cuisine and wine, which he pursues as a chef at the bistro where he works. But Léa can no longer tolerate his family secrets and demands to meet Fatima. Cornered, Mehdi comes up with the worst possible solution...