The latest film by Julian Schnabel, director of The Diving Bell and the Butterfly, Before Night Falls, and Basquiat, is the personal diary a young woman who lives in East Jerusalem, where she is constantly subjected to the consequences of occupation and war. Like his canvases composed of shards of glass, Schnabel gathers together the ephemeral fragments of Miral's world - her conception, the people who've left their mark on her life, and the difficult experiences during her early years - to paint a moving, poetic, and frank portrait of woman whose personal journey is inextricably linked with the history unfolding around her.