A criminal on the run is wanted in the mountains. It's the perfect time for Romane to move into her family's chalet and start writing her thesis on a famous 18th-century smuggler. When she discovers that the chalet has been squatted by a stranger, Romane sets out to investigate. In her mind, smugglers, criminals, and squatters become intertwined.