Kémi is a young Frenchman of Beninese descent living in Paris. One day, while sorting through his grandfather's belongings, he discovers a photo of a house in Benin, on the edge of a lagoon. This house, once owned by his family, has now become a vacation home. On his arrival in Cotonou, Kémi decides to book the house for a weekend with friends, in the hope of learning more about his family and background.