Souleyman, an introverted young boy, works with his violin teacher, Mr. Bahri, to prepare for a performance that takes place in a month's time. But Souleyman's artistic endeavors have made him the target of persecution by boys his own age. Souleyman is now driven by an impulse: the need to take revenge on his oppressors.